عکس | چرا ترافیک تهران قفل شده است ؟

۷۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی به ضعف حمل و نقل عمومی، به ویژه وضعیت اتوبوس و مترو، بعنوان علت اصلی تشدید ترافیک اشاره کرده‌اند.
عکس | چرا ترافیک تهران قفل شده است ؟
کد خبر : ۵۳۲۷۵

بر اساس نتایج یک نظرسنجی اخیر، تهرانی‌ها از ترافیک چشمگیر در خیابان‌های تهران در هفته‌های اخیر شکایت کرده و خواستار افزایش کیفیت و ظرفیت حمل و نقل عمومی برای نجات از خیابان‌های پرازدحام شدند.

این نظرسنجی نشان می‌دهد که بیش از ۹۰ درصد از پاسخ‌دهنده‌ها معتقدند ترافیک در خیابان‌ها و معابر اصلی و فرعی شهر به شدت افزایش یافته است.

در عین حال، ۷۵ درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی به ضعف حمل و نقل عمومی، به ویژه وضعیت اتوبوس و مترو، بعنوان علت اصلی تشدید ترافیک اشاره کرده‌اند.

نتایج این نظرسنچی نشان می‌دهند که بخشی از ساکنان شهر تهران تمایل دارند از خودروی شخصی استفاده نکنند و برای تردد بین محل زندگی و محل کار از حمل و نقل عمومی استفاده کنند، اما به دلیل ناکارآمدی و ضعف شبکه حمل و نقل عمومی، این امر برای آن‌ها ممکن نیست. بنابراین، آن‌ها به سراغ خودروی شخصی و تاکسی‌های آنلاین می‌روند.

این انتخاب اجباری خودروی شخصی، نتیجه روش سیاستگذاری سال‌های دور در شهر تهران است که بی توجه به سبک زندگی مورد نظر شهروندان، انجام شده و باعث شده حمل و نقل عمومی به بزرگراه سازی ببازد. 

 

عکس | چرا ترافیک تهران قفل شده است

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
مجله زندگی
ارسال نظر